Bounce Trampoline Parks öppnar i Malmö

Bounce Scandinavia har skrivit kontrakt med ICA Fastigheter om etablering vid ICA Maxi i Toftanäs utanför Malmö och planerar öppning våren 2017.

Den 2:a november slogs dörrarna upp till Europas största trampolin- och parkourpark i Kungens Kurva utanför Stockholm. Konceptet kommer ifrån Australien och finns redan på ett 20 tals platser runt om i världen såsom Bangkok, Dubai, Melbourne, Lissabon, Hongkong och Singapore. Lanseringen kan inte benämnas som något annat än succé med över 10 000 besökare hittills.

- Att Bounce väljer att etablera sig i Toftanäs visar att detta är en marknadsplats och ett bostadsområde på frammarsch. Vi är mycket glada över att vi tillsammans med Bounce nu stärker platsen och vårt gemensamma kunderbjudande ytterligare, säger Annika Schönefeld, uthyrningsansvarig på ICA Fastigheter.

- Toftanäs är en perfekt etableringsplats för Bounce. Här finns handel och tusentals dagliga besökare genom ICA och alla andra butiker, men det är också nära till ett växande bostadsområde med skolor, kontor med mera. Dessutom är kommunikationen hit bra med både buss och bil. Det är till exempel bara knappt 10 minuter till centralstationen säger Bounce Scandinavias VD Daniel Dersén.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Dersén, VD Bounce Scandinavia Holding Daniel.dersen@bounce.se

Annika H Schönefeld, uthyrningsansvarig ICA Fastigheter annika.schonefeld@ica.se

• bounce
  • bounce sweden
  • bounceinc
  • ninja warrior
  • trampoliner
  • parkour
  • freerunning
  • träning

Bounce är världen där väggen blir golv och gravitationslagen inte längre gäller.

Med mer än hundra sammankopplade trampoliner inrymda i stora färgstarka industrilokaler sprider sig detta fenomen runt om i världen. Nu kommer det ledande trampolinekonceptet Bounce äntligen till Sverige bygger Europas största trampolinpark.

På denna urbana lekplats finns något för oss alla: minihopp, dodgeball, basketball slamdunk, performance jumping, freerunning och parkourbana. Vi mår bra av att röra oss och Bounce gör actionsporten tillgänglig för alla.

Det finns ca 300 trampolinparker runt om i Världen. Bounce kommer från Australien och har idag 12 parker och 12 är på väg att öppnas under 2016.