Re:textile - vägen mot slutna kretslopp för textilier

Re:textile - vägen mot slutna kretslopp för textilier

Den 15 september arrangerar Borås Energi och Miljö tillsammans med Borås Stad re:textile på MarketplaceBorås Arenan, Textile Fashion Center.

En inspirationsdag för dig som har intresse av textilåtervinning samt närliggande branscher.

Borås Energi och Miljö arbetar tillsammans med Borås Stad för en hållbar framtid. Vi vill verka för hållbara resursuttag och återföring till kretslopp genom hela vår värdekedja. Vi tycker att det är självklart för Borås som nordens textilcentrum att också driva utvecklingen av hållbara textiler längs hela kedjan, från design till återanvändning och återvinning. Ambitionen är att i framtiden skapa fungerande kretslopp även för textilier.

Anmäl dig till re:textile på vår hemsida borasem.se/retextile senast den 29 augusti.

Konferensen är ett miljömärkt event.

Har du frågor är du välkommen att kontakta:

Sophia Jonsson på 0729-76 60 55, 033-35 85 51 eller sophia.jonsson@borasem.se.

Hjärtligt välkommen!