Världspremiär för Rodebjers nya kampanj i Bibliotekstan

Världspremiär för Rodebjers nya kampanj i Bibliotekstan

2007 öppnade Rodebjer sin första butik i Bibliotekstan. Sedan dess har både modevarumärket och shoppingområdet hunnit bli internationella stoltheter. Efter ett antal år i New York har nu Carin Rodebjer återvänt till platsen där allting började för ett nytt kapitel i varumärkets historia. Den 31 augusti bjuder Rodebjer och Bibliotekstan in till världspremiären av det nya kampanjkonceptet I Am i varumärkets kvinnopalats på Norrmalmstorg.

I samband med öppningen av sin flagskeppsbutik i Bibliotekstan flyttade Rodebjer hem under våren 2016. Nu är Stockholm återigen bas för varumärket, som under de senaste åren gått från klarhet till klarhet både internationellt och i Sverige. Under Fashion Week i Stockholm presenterar nu Rodebjer sitt nya kampanjkoncept ”I Am”. På premiärkvällen aktiveras Rodebjers butik såväl som stadsmiljön i området i en hyllning till kvinnor som gör skillnad.

Sedan öppningen av vårt kvinnopalats på Norrmalmstorg är det självklart för mig att möta Rodebjer-kvinnan här. Den internationella nivå vår butik och Bibliotekstan erbjuder har möjliggjort en kommunikationsförflyttning till navet av Stockholm. Nu kan jag ta hit New York istället för tvärtom, säger Carin Rodebjer.

Bland Rodebjers grannar i Bibliotekstan finner man modevarumärken som PradaAcne StudiosGucciStella McCartney och Chanel. Dessutom får man senare i höst sällskap av det franska modehuset Céline.

Att få välkomna Carin Rodebjer tillbaka till Stockholm känns väldigt roligt. Hennes första butik öppnade 2007 i Bibliotekstan och lagom till att flaggskeppsbutiken slog upp dörrarna i våras har båda hunnit bli internationella stoltheter. Vår strategi är att samla de mest spännande svenska och internationella varumärkena i Bibliotekstan - Rodebjer ingår i båda kategorierna, säger Louise Kihlberg, Marknads- och kommunikationschef för Bibliotekstan, Hufvudstaden.

”I Am” lanseras under Fashion Night, onsdagen den 31 augusti kl 18.30-22, i Rodebjers butik på Smålandsgatan 12 i Bibliotekstan och är ett event som är öppet för allmänheten under modeveckan.

Louise Severin, Projektledare Marknad & PR, Bibliotekstan/Hufvudstaden
louise.severin@hufvudstaden.se