Bibliotekstan välkomnar Chanel Beauty Store till Stockholm

Vi kan glädjande presentera att under hösten 2017 öppnar Chanel sin andra butik i Bibliotekstan. På Mäster Samuelsgatan 3 slår de upp portarna till Chanel Beauty Store där butikskonceptet fokuserar på skönhet och doftprodukter.

Etableringen av Chanel Beauty Store är helt i linje med Hufvudstadens strategi att stärka och utveckla området Bibliotekstan med det bästa inom svenskt och internationellt mode.

”Vi är mycket glada över att Chanel väljer Bibliotekstan för sin etablering av Chanel Beauty Store i Stockholm. Etableringen ligger helt i linje med vår vision att erbjuda den bästa mixen av internationella och svenska modevarumärken och stärker Bibliotekstan ytterligare som Stockholms bästa shoppingdestination”, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik Stockholm, Hufvudstaden.

Chanel Beauty Store öppnar under hösten på tre olika adresser i Sverige. Hufvudstaden är hyresvärd för stockholmsetableringen i Bibliotekstan samt etableringen i Fredstan i Göteborg.

josefin.alteby@hufvudstaden.se

Louise Kihlberg, Marknads- och Kommunikationschef, Hufvudstaden.
louise.kihlberg@hufvudstaden.se

När det gäller exklusiv shopping finns det en naturlig centralpunkt i Stockholm: Bibliotekstan. Inom några kvarter finns många intressanta varumärken inom mode, skor, skönhet och accessoarer – Céline, Chanel, Prada, Stella McCartney, Ralph Lauren, Burberry, Rodebjer, Stone Island, Hope och Byredo för att bara nämna några. I det cirka 30000 kvadratmeter stora området finns 120 butiker. Tillsammans omsätter de omkring 1,5 miljarder kronor per år. Välkommen till modekvarteren. Välkommen till Bibliotekstan.