Bianchi Café & Cycles - italiensk connoisseur i designerkostym

Bianchi Café & Cycles - italiensk connoisseur i designerkostym

Italien har genom historien etablerat sig som ett fashionabelt mecka för Europas mat- och designintresserade – ett land som ledigt mixar det rustika med det moderna. Nyöppnade Bianchi Café & Cycles i Stockholm tar vara på traditionen och presenterar ett helt nytt koncept som skapar en mötesplats för stadens cykel- entusiaster, designvänner, mat- och cafégäster samt alla därutöver.

Det italienska varumärket Bianchi, som ingår i Salvatore Grimaldis cykelimperium, har producerat premiumcyklar i 125 år och rönt internationellt erkännande för produkternas stilrena former och pricksäkra estetik. Nu tar Bianchi ytterligare ett steg för att stärka sin status och öppnar en flaggskeppsbutik i förening med ett antipastikök och espressobar. Allt detta i en elegant designad miljö förstärkt av Bianchis signaturfärg, Bianchi Celeste.

Bianchi Café & Cycles är en avslappnad mötesplats för alla som vill äta italienska smårätter eller njuta av en god kopp kaffe med smakrika sötsaker. I butiken finns även en deli där gästerna har möjlighet att handla från ett urval av alla delikatesser. Vi har samlat det bästa från Italien i en och samma butik, berättar Salvatore Grimaldi, ägare och koncernchef, Grimaldi Industri AB.

Mozarella på menyn

Passionen för cyklar i all ära, men Bianchi Café & Cycles handlar även om kärleken till det italienska köket. Ambitionen är att bli ett italienskt deli. På menyn återfinns klassiska italienska rätter som tillagas med de allra bästa råvarorna. Den bästa buffelmozarellan, prima parmaskinka och köttbullar, tillagade enligt familjen Salvatores traditionella recept, slåss om gästernas uppmärksamhet. När sötsuget infinner sig kan Bianchi Café & Cycles fresta med exempelvis läcker tiramisu eller härliga tryffelbakelser. De sensationella efterrätterna kombineras med kaffe i världsklass. Cafét erbjuder även take-away från tidig morgon innan övriga delar av butiken öppnar.

Vi har lagt stor energi på menyn som består av genuint italienska antipastirätter, tilltagna för att fungera som lunchalternativ. Bianchi Café & Cycles erbjuder en enastående och kreativt utformad miljö med totalt 128 platser fördelade på 51 sittplatser och ett flertal ståplatser/ståbord inomhus samt 30 platser på uteserveringen, berättar Nicklas Sigurdsson, vd, Bianchi Café & Cycles AB.

Bianchi Celeste

Bianchi Café & Cycles är dressad i en modern kostym med historiska inslag där signaturfärgen Bianchi Celeste och varumärkets klassiska, nu silverfärgade, sköld syr ihop den tilltalande profilen. Väggarna är delvis målade i signaturfärgen och pryds av historiska bilder i mörkgrå/vit ton som ger en återblick i Bianchis anrika historik med tyngdpunkt på minnesvärda milstolpar. I syfte att framhäva det klassiskt italienska har cafédelen inretts med carraramarmor, böjträmöbler, cremefärgat kakel och mörkt trä. Belysningen över baren och soffgrupperna är anpassad för att skapa en trevlig och ombonad känsla. Cykeldelen har inretts med inspiration i den fartkänsla som kännetecknar varumärkets tävlingscyklar. Referenser finns bland annat plockade från de verktygsskåp som används i depåerna vid Formel 1-tävlingar. För arbetet med att tillmötesgå Salvatore Grimaldis designmässiga vision står Koncept Stockholm och J.design.

Högupplösta bilder finns att hämta på:

http://press.bindefeldab.se Användarnamn: bianchi Lösenord: press

Nicklas Sigurdsson, vd Bianchi Café & Cycles AB