Best Western Hotels ökar positionering mot sporten

Best Western Hotels ökar positionering mot sporten

Best Western Hotels ökar sin marknadspositionering mot sporten genom förlängt avtal
med Svensk Innebandy och nytt samarbete med laget.se.

Svensk Innebandy är Sveriges största inomhusidrott med över 120 000 licensierade spelare. Största
delen spelare är ungdomar och innebandyn är populär både bland tjejer och killar. Sporten har en bra spridning över hela riket då det finns innebandyklubbar i nästan alla av Sveriges 290 kommuner. Beräkningar säger att närmare en halv miljon svenskar regelbundet spelar innebandy i föreningar, genom Korpen, på skolor och arbetsplatser.

Laget.se är ledande aktör för kostnadsfria hemsidor till idrottslag. Totalt är fler än 30 000 lag anslutna. Nu  lanseras en cupguide som en kompletterande tjänst för idrottsledare eller den engagerade föräldern som beslutar om lagens medverkan i olika cuper.

- Det känns mycket
spännande att förlänga avtalet med Best Western som Officiell Leverantör säger David
Andersson, partneransvarig på Svenska Innebandyförbundet. Best Western Hotels är
en internationell kedja som har bra geografisk täckning både i Sverige och
utomlands. Detta samarbete blir ytterligare en pusselbit i arbetet mot att
förbättra Svenska Innebandyförbundets servicegrad gentemot våra föreningar och
distrikt.

- Det känns bra att få med Best Western som har så pass stor geografisk täckning i Sverige redan från start när vi lanserar Cupguiden på laget.se.  Fram tills nu finns ingen komplett cupguide inom svensk idrott. Något som vi vet är eftersökt hos många ledare och föräldrar. Cupguiden vänder sig till samtliga lagidrotter och är sammanlänkad med samtliga lagsidor på laget.se. Marknadsföring sker via nyhetsbrev till 400 000 användare och via bannerannonsering på lagens hemsidor, säger Adam Stighäll, säljansvarig på laget.se.

- Vi är glada att förlänga avtalet med Svensk Innebandy samt att bli partner till Cupguiden på laget.se. Båda avtalen ger oss bra exponering mot sportsegmentet. Tjänsten hos laget.se är mycket bra och vi tror att detta samarbete kan hjälpa oss framåt i vår satsning på idrotten. Vårt koncept BEST SPORT med bästa logipriserna för idrottslagen, ligger helt i linje för dessa båda samarbeten, säger Magnus Sjödin, partner- och sponsoransvarig på Best Western Hotels.

För mer information, kontakta:

Magnus Sjödin, Director of Partnership Sales
Best Western Hotels
Email: magnus.sjodin@bestwestern.se

Johan Kukacka, VD
Best Western Hotels
Email: johan.kukacka@bestwestern.se

Adam Stighäll
Laget.se
Email: adam.stighall@laget.se

David Andersson, Partner Sales
Svenska Innebandyförbundet
Email: david.andersson@innebandy.se

Best Western Hotels är Sveriges största hotellkedja med 81 hotell på 58 orter i Sverige, från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Hotellen är privatägda och har därför en unik personlig prägel. I Sverige är alla hotell rökfria, erbjuder fritt Internet samt visar ej erotiska filmer. Totalt finns över 4 000 Best Western hotell i ett 100-tal länder, varav drygt 150 i Norden, vilket gör hotellkedjan till världens största.