Svenska Skidförbundet och BAUHAUS utökar sitt partnerskap

Svenska Skidförbundet och BAUHAUS breddar sitt samarbete nuvarande säsong med nytt sponsorskap för Freeski-, Puckel-, Snowboard- och Skicrosslandslaget. Byggvaruhuset är sedan tidigare sponsor både till det Alpina landslaget och Längdlandslaget.

– För oss är BAUHAUS en drömpartner och vi är mycket stolta över att de är en del av partnerfamiljen. BAUHAUS är ett välkänt varumärke med bred erfarenhet inom sport som verkligen ger våra landslag och svensk skidsport ett lyft. Samarbetet ger oss bättre förutsättningar i världscupen och det stundande OS, samtidigt som vi tillsammans fortsätter bygga ytterligare engagemang och intresse för sporterna, säger Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet.

Freeski-, Puckel-, Snowboard och Skicrosslandslagen 2017/18 utgörs av flera världsåkare, bland annat Victor Öhling Norberg (skicross), Sandra Näslund (skicross), Sven Thorgren (snowboard), Henrik Harlaut (freeski), Jennie-Lee Burmansson (freeski), Ludvig Fjällström (puckel) och Walter Wallberg (puckel). BAUHAUS har sedan tidigare ett stort engagemang inom skidåkning. Bland annat genom sponsorskap av det svenska Alpina landslaget och Längdlandslaget, samt de elitsatsande skidåkarna Frida Hansdotter och André Myhrer.

Den nya satsningen på ytterligare fyra vintersportslandslag är en del av BAUHAUS storsatsning på svensk idrott, där ambitionen är att vara med och bygga idrotts-Sverige från gräsrots- till elitnivå.

– Samtliga landslag har skördat stora framgångar under den senaste tiden. Sponsorskapet ger oss möjlighet att främja svensk idrott ytterligare och vi hoppas att landslagen med vårt stöd ska kunna fortsätta göra fantastiska prestationer och representera Sverige som en framgångsrik idrottsnation i världen, säger Johan Saxne, marknadschef på BAUHAUS Sverige.

För mer information, kontakta:
Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet
E-post: ola.stromberg@skidor.com