BAUHAUS billigast vid näthandel av byggvaror

BAUHAUS ligger lägst i pris av byggvaruhusen när det kommer till shopping av byggvaror på nätet.  Den årliga undersökningen från byggahus.se visar att BAUHAUS ligger 30 procent lägre i pris än några av de största konkurrenterna.

En stor, årlig undersökning som byggahus.se genomför visar att BAUHAUS ligger lägst i pris av byggvaruhusen när det kommer till näthandel. I år baserades undersökningen på inköp av material till en friggebod på 10 m2.

-  Det känns jätteroligt att vi toppar listan, vi satsar mycket på vår webbshop. För den som inte vill plocka ihop material själv till den billigaste friggeboden över nätet startar vi idag även försäljning av just friggebodar och stugor i vår webbshop, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS.

BAUHAUS öppnade sin webbshop för snart tre år sedan och har ökat omsättningen med 250 procent sedan dess. Många kunder föredrar att handla över nätet då varorna levereras direkt till dörren till en låg fraktkostnad.

-  Vi har märkt att många av våra kunder tycker att det är bekvämt att handla över nätet och vi arbetar ständigt med att utveckla vår webbshop för att möta kundernas behov, säger Johan Saxne, marknadschef BAUHAUS.

För att ta del av hela undersökningen, vänligen besök byggahus.se:

För mer information kontakta:

Johan Saxne, Informations- och marknadschef BAUHAUS Sverige
mobil: +46 (0)70 6403916
mail: jsa@bauhaus.se

• byggvaruhandeln
  • online
  • webbshop
  • billigast
  • friggebod
  • stuga
  • stugor

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 16 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 17 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.