B-Reel rekryterar strategisk toppkraft från Lowe

Oscar Erlandsson är nyanställd för att leda strategiavdelningen på B-Reel Creative. Oscar kommer närmast från Lowe Brindfors där han arbetat som strateg. Rekryteringen är ett led i byråns arbete med att stärka sitt erbjudande inom strategi och koncept.

Oscar Erlandsson har lång erfarenhet av att utveckla marknadsföringsstrategier för några av Sveriges och världens mest kommunikationsintensiva varumärken, som Unilever, AmBev, Saab och Ericsson.

– Det känns så sjukt kul att Oscar jobbar med oss nu. Vi har tidigare arbetat nära ihop när han var på Brindfors och vi tillsammans skapade Magnum Pleasure Hunt under flera år, och han är den vassaste strategen jag någonsin jobbat med. Oscar blir ett välkommet tillskott till vårt team av strateger. Han står för den internationella utblick, kreativitet och innovationskraft som har blivit B-Reels signum, säger Cecilia Bernard, Sverigechef på B-Reel.

B-Reel har sitt ursprung som ett innovativt produktionsbolag av film och lösningar i en digitaliserad miljö. På senare tid har företaget för att svara mot kundernas önskemål stärkt sitt erbjudande inom strategi och planning. Rekryteringen av Oscar Erlandsson är ett led i det arbetet och företaget har sedan tidigare anställt den internationellt meriterade svenske kreatören Johan Dahlqvist som Executive Creative Director för Stockholmskontoret.

– Vi har som ambition att hålla oss i framkant i skärningspunkten mellan strategi, produktion, storytelling och innovation. Våra kunder, som själva ofta befinner sig i den absoluta frontlinjen av sin egen branschutveckling, förväntar sig en partner som håller jämna steg med dem, säger Cecilia Bernard.

Oscar Erlandsson har redan tillträtt sin tjänst och är aktiv i arbetet med B-Reels olika kunder.

– Jag är exalterad över den här möjligheten. B-Reel är en föregångare och innovatör i sin kategori. Jag har svårt att tänka mig en bättre positionerad byrå än den här i en tid när många upplevda sanningar ställs på ända i digitaliseringens kölvatten, säger Oscar Erlandsson.

För mer information, kontakta:

Cecilia Bernard, Managing Director B-Reel, cecilia.bernard@b-reel.com, +46-76 545 48 81

Oscar Erlandsson, Strategist, B-Reel, oscar.erlandsson@b-reel.com, +46-70-718 86 22