Ännu ett framgångsföretag lämnar Arctic Business Incubator

Netrounds Solutions AB lämnar Arctic Business Incubator med över 120 kunder runt om i världen, en internationell prisbelönt tjänst och ett internationellt erkänt och ledande team inom test av IP-nät.

Med utsparkstårta firades Netrounds av en stor skara på Aurorum Science Park och grundarna Mats Nordlund och Marcus Jonsson berättade om deras företagsresa, tiden i inkubatorn och deras stora framtidsplaner med att fortsätta växa med sina kunder och etablera sig i nya regioner.

Netrounds erbjuder marknadens första molnbaserade system för att testa, felsöka och övervaka IP-nät. Till skillnad från traditionella lösningar kräver Netrounds inga dyra investeringar i hårdvara och omfattande installationer utan erbjuds som en moln- och hyrtjänst till kunder över hela världen.

- När vi kom till ABI med vår affärsidé fick vi direkt hjälp med det vi behövde för att ta steget ut, starta företaget och förverkliga idén. Vi sa upp oss från dåvarande trygga anställningar och nu 5 år senare är vi 10 anställda och har full snurr på affärerna med kunder runt om i Norden, Europa och Asien, vilket känns fantastiskt bra, säger en nöjd Mats Nordlund, vd och medgrundare av Netrounds.

- Med Netrounds i inkubatorn har vi haft ett gäng som har flera av de goda egenskaper som krävs för att lyckas med sina affärer; ett enormt driv, en lyhördhet och struktur i sin verksamhet. I alla lägen när de stått inför utmaningar så har de alltid sett möjligheter och skapat förutsättningar för att få fart sina affärer, säger Jens Lundström affärsrådgivare ABI.

ABI (www.a-b-i.se) är Sveriges Nordligaste företagsinkubator som operativt hjälper företagare att skapa tillväxt och värde i sina företag. Verksamheten ägs av LTU holding, Norrlandsfonden, Längmanska företagarfonden, Luleå- och Skellefteå kommun och finansieras utöver ägarna av Innovationsbron Sverige. ABI stöttar idag 8 medlemsföretag och har dussinet i startgroparna.

Netrounds Solutions AB (www.netrounds.com) hette tidigare Absilion AB men har valt att ändra sitt bolagsnamn till att helt spegla den tjänst som de går ut till sina kunder med.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jens Lundström, Sr Affärsrådgivare
Arctic Business Incubator AB
Tel: +46 706 67 84 98

E-post: jens.lundstrom@a-b-i.se

Mats Nordlund, Netrounds AB
Tel: +46 706 34 60 20
E-post: mats.nordlund@netrounds.com
www.netrounds.com

• arctic business incubator
  • abi
  • övervaka ip-nät
  • netrounds

ABI är Sveriges Nordligaste företagsinkubator som operativt hjälper företagare att skapa tillväxt och värde i sina företag. Verksamheten ägs av LTU holding, Norrlandsfonden, Längmanska företagarfonden, Luleå- och Skellefteå kommun och finansieras utöver ägarna av Innovationsbron Sverige. ABI stöttar idag 8 medlemsföretag och har dussinet i startgroparna.