Nytt partnerskap mellan Apica och DynaTrace

Det svenska IT-företaget Apica har ingått ett partnerskap med det amerikanska mjukvarubolaget DynaTrace. Det nya samarbetet betyder att Apica inkluderar DynaTraces möjlighet till kodanalyser av prestandaproblem i sin produkt för lasttester, Apica LoadTest.

Apica blir en s k reseller partner till DynaTrace, vilket betyder att Apica kommer att sälja DynaTraces produkter till sina egna kunder. Apica kommer att integrera DynaTraces lösningar för kodanalyser av prestandaproblem i sina egna produkter, främst Apica LoadTest. Apica säljer den som molntjänst, d v s man måste inte köpa en dyr licens och inte heller konsulttjänster.

Apica LoadTest är ett effektivt prestandatest som utvärderar hur många samtidiga användare en sajt kan hantera och som hjälper till att hitta de flaskhalsar på sajter som hindrar bättre webbprestanda. Målet är att förbättra webbprestandan. Med DynaTraces funktioner för kodanalyser kan Apica erbjuda kunderna ännu bättre lasttester.

DynaTrace software Inc är ett globalt företag med huvudkontor i USA. Man ser sig som teknologiskt ledande inom s k application performance management (APM). DynaTrace hjälper företag att optimera applikationer för att därigenom förbättra sajter och deras prestanda. En viktig kundmålgrupp är e-handelsföretag och företag med komplexa back-end system.

Apicas produkter testar, analyserar, övervakar och förbättrar webbprestanda hos företag och organisationer. Apica grundades år 2005 och har sedan dess tagit en ledande ställning på den svenska marknaden för prestandatester. Bland kunderna återfinns Apoteket, Sergel Kredittjänster, SMHI, DN, TV4, Försäkringskassan, Avanza Bank och Posten/Strålfors.

– Vår lasttesttjänst blir starkare med DynaTrace, till nytta för våra kunder. Det är ett led i vår strävan att erbjuda marknaden en serie produkter för maximal webbprestanda och webbsäkerhet. Att Apica nu inkluderar kodanalys som en fult integrerad molntjänst ger våra kunder en en unik möjlighet att snabbt indentifiera och åtgära problem direkt i applikationskoden utan långa och kostsamma konsultinsatser, säger Sven Hammar, VD, Apica.

Seminarium om Application Performance Management

Ett ledande svenskt företag presenterar sina erfarenheter och resultat från att arbeta med Apica och dynaTrace vid ett seminarium den 28 oktober, klockan 14.30 till 16.30, på Marriott Courtyard i Stockholm. För att registrera er vänligen gå till: www.apicasystem.se.

Om dynaTrace:

dynaTrace tillhandahåller mjukvara inom application performance management (APM). Bolaget har huvudkontor i USA och ett flertal europeiska kontor. Se www.dynatrace.com.

Läs nyheten på vår sajt

• hemsida
  • överlast
  • webbprestanda
  • webblast
  • web overload
  • upptid
  • tillgänglighet
  • svarstider
  • svarstid
  • stresstest
  • prestanda
  • performance monitor
  • loadtest
  • hemsidor
  • molntjänst

Om Apica

“Excellence in Web Performance” är Apicas motto när företaget testar, analyserar, övervakar och förbättrar webbprestanda (web performance monitor). Kunder med högsta möjliga webbprestandamål använder Apica WebOverLoad™, Apica LoadTest™ och Apica WebPerformance™ för att göra lasttest (även kallat loadtest, eller stresstest) på applikationernas maxkapacitet och övervaka deras dagliga webbprestanda. Produkterna i Apica WebExcellence™ Suite finns tillgängliga som “Software as a Service”.

Apica grundades 2005 och har huvudkontor i Solna samt försäljningskontor i Storbritannien och USA.

Kunder är bland andra Apoteket, SAS, DN, Försäkringskassan, Bingolotto, SMHI, TV4, SF, Avanza och Posten/Strålfors.

Apicas partners är bland andra EPiServer, Polopoly, Citrix, Azlan/Tech data, Logica TietoEnator, Steria, Kerfi, Qbranch och Basefarm.

John Ekman
john.ekman@apicasystem.com