Apica utnämnt till ett av Europas snabbast växande teknikföretag

Deloitte, ett av världens ledande revisions- och konsultföretag, utser varje år de 500 snabbast växande teknikföretagen i regionen EMEA (Europa, Mellanöstern, Afrika). Med en tillväxt på 411 procent de senaste fem åren hamnade de svenska webbprestandaexperterna Apica hamnade på listan ”Deloitte Fast 500 EMEA” 2011 när prisutdelningen gick av stapeln i London igår kväll.

Det svenska IT-företaget Apica, Nordens ledande företag inom lasttester och prestandaanalyser av webbsajter, molntjänster och mobila applikationer, har av Deloitte utsetts till ett av Europas snabbast växande teknikföretag 2011. Apica hamnade på plats 395 med en omsättningsökning på 411 procent sett över fem år.

Utmärkelsen Deloitte Technology Fast 500 EMEA är väl etablerad och anses vara den mest objektiva rankningen för teknikföretag. Att få en plats på Deloittes Fast 500 lista är ett erkännande av företaget och visar på en mycket stark prestation. Rankningen tar utgångspunkt i omsättningsökning under de senaste fem räkenskapsåren och inkluderar all slags teknik och såväl privata som publika företag.

–      Ännu en utmärkelse till Apica, och ännu ett erkännande för vår teknologi och avancerade men ändock användarvänliga tjänster. Ett internationellt pris rimmar väl med vår satsning på en starkare internationell närvaro, säger Sven Hammar, VD, Apica.

Apica utsågs för några dagar sedan av Deloitte till ett av Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag 2011 av. Apica hamnade på plats 40 på Deloittes svenska lista Fast 50.

Telefon: 08 – 555 830 30

Epost: sven.hammar@apicasystem.com

• fast 500
  • nominerad
  • emea
  • prestanda
  • snabbast växande teknikföretag

Om Apica

“Excellence in Web Performance” är Apicas motto när företaget testar, analyserar, övervakar och förbättrar webbprestanda (web performance monitor). Kunder med högsta möjliga webbprestandamål använder Apica WebOverLoad™, Apica LoadTest™ och Apica WebPerformance™ för att göra lasttest (även kallat loadtest, eller stresstest) på applikationernas maxkapacitet och övervaka deras dagliga webbprestanda. Produkterna i Apica WebExcellence™ Suite finns tillgängliga som “Software as a Service”.

Apica grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm samt försäljningskontor i Storbritannien och USA.

Kunder är bland andra Apoteket, SAS, DN, Försäkringskassan, Bingolotto, SMHI, TV4, SF, Avanza och Posten/Strålfors.

Apicas partners är bland andra EPiServer, Polopoly, Citrix, Azlan/Tech data, Logica TietoEnator, Steria, Kerfi, Qbranch och Basefarm.

John Ekman
john.ekman@apicasystem.com