Apica fortsätter att växa och rekryterar flera nya medarbetare

IT-företaget Apica, ledande inom lasttester, prestandaanalyser och övervakning av webbsajter, molntjänster och mobila applikationer, växer stadigt och förstärker organisationen med fyra nya medarbetare.

IT-företaget Apica, experter på att testa, utvärdera och kvalitetssäkra webbplatser, växer stadigt på den svenska och internationella marknaden. Nu stärker företaget upp organisationen ytterligare och rekryterar fyra stycken nya medarbetare.

• Johan Sandqvist är ny Head of R & D på Apica. Johan kommer senast från rollen som Director of Software Engineering på avdelningen för Digital Products & Interactive Media på NBC Universal Studio City i Los Angeles. Johan har en kandidatexamen från Programutveckling från BTH. (Bildlänk)
  • Pontus Lännenmäki är ny Support Engineer på Apica och arbetar bland annat med att felsöka vår monitoreringsprogramvara samt besvarar kundfrågor. Innan Pontus kom till Apica arbetade han på Omnicom Media Group. Johan har studerat Medicinsk Teknik på KTH. (Bildlänk)
  • Olof Forsman är ny Devops Engineer på Apica arbetar med bl.a. releaseflöden- och pipelines, performance analytics, continous delivery, monitorering, automation, configuration management samt agile. Olof kommer närmast från företaget Binero och har en teknisk kandidatexamen från LNU. (Bildlänk)
  • Hanna Andrén är ny Inside Sales Coordinator på Apica och kommer närmast från op5 där hon arbetade med liknande arbetsuppgifter. Hanna har en utbildning som Försäljningsingenjör med IT-inriktning. (Bildlänk)

Apica har idag cirka 50 anställda i Sverige och utomlands. Apica grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm och Santa Monica, med ytterligare kontor i New York, London och Zürich.