Pressmeddelande -

AddSecure förvärvar Contal Security AB för att säkra tillväxten och bredda sitt erbjudande

Förvärvet kommer att bredda AddSecures erbjudande, särskilt mot larmcentraler och larmsektorn inom kommuner, samt ytterligare stärka AddSecures position som en ledande europeisk leverantör av säkrad kritisk kommunikation.

AddSecure, en ledande aktör inom säkrad kritisk kommunikation, tillkännager idag förvärvet av Contal Security AB, en ledande svensk leverantör av lösningar för digital in- och utalarmering, larmöverföring och integrerade säkerhetssystem.

För båda företagen skapar sammangåendet nya, viktiga möjligheter att generera intäkter, expandera produktutbud och tjänster och att gemensamt utveckla nya produkter.

– Contals välkända och respekterade expertis inom digital in- och utalarmering och integrerade säkerhetssystem och AddSecures erfarenhet av säkrad kritisk kommunikation är en kraftfull kombination. Förvärvet är ett logiskt drag som ytterligare stärker AddSecures verksamhet, säger Stefan Albertsson, VD för AddSecure.
– Vi är övertygade om att denna affär kommer att ge ett bredare produktutbud, ökad support och
ytterligare värde till våra gemensamma kunder.

– Contal och AddSecure är båda etablerade varumärken som förser kunderna med premiumprodukter
och tjänster. Kombinationen kommer att skapa ett starkare företag både i storlek och utbud av tjänster och säkerställer samtidigt framtida expansion. Förutom ett utökat erbjudande kommer kunderna att dra nytta av den stabilitet som kommer från en större global leverantör, säger Claes Åhlström, VD för Contal Security AB.

Contals nuvarande VD, Claes Åhlström, tar ansvaret som affärsutvecklare och rapporterar direkt till AddSecures VD Stefan Albertsson.