Viking Jolly kåret til best i test!

Testfakta tester gummistøvler for barn:

Viking Outdoor Footwear sin gummistøvel kalt Jolly har blitt kåret til testvinner i en omfattende vurdering av vårens gummistøvler for barn.

Kåringen er ferdig og Viking Jolly fikk den høyeste totalscoren og utnevnelsen «best i test» i en sammenligning av åtte gummistøvler for barn, organisert av den uavhengige Svenske organisasjonen Testfakta. Hver støvel gjennomgikk grundig testing og Viking Jolly stakk seg ut – blant annet – for sin utmerkede gripeevne og støtte.

Viking Jolly er en populær gummistøvel blant barn, som er perfekt for bruk på våte dager om våren, sommeren og høsten – og i barnehager overalt. Den er designet i retrostil men har oppdaterte moderne detaljer. Den har forsterket tåhette, og den er utviklet med et komfortabelt materiale som gir utmerket støtte for aktive, små føtter.

Hele støvelen er utviklet av naturlig gummi, som er elastisk, slitesterk og vanntett. Innsiden er dekket med et hurtigtørkende, syntetisk tekstil og innleggsålen kan tas ut for enkel tørking. Yttersålen legger ikke igjen merker og har et mønster som gir godt grep på alle overflater – vått eller tørt.

Swerea IVF er laboratoriet som utførte testen på vegne av Testfakta. De vurderte hver støvel i testen ut i fra følgende kriterier:

• Holdbarhet: Støvlene ble utsatt for 12 000 bøyninger, etterfulgt av 24 timer i et vannbad. Etterpå tilbragte de 10 dager i en konstant temperatur på 70 grader Celsius, for deretter å bli inspisert for sprekker.
  • Stabilitet: Sålene og skaftene på støvlene ble bøyd i forskjellige vinkler og målt for motstand, for å kunne beregne en score på støtte og stabilitet.
  • Grep: Støvlene ble testet på et vått flisgulv, hvor friksjon ble målt, så vel som hvor mye sålen var i kontakt med gulvet.

Testresultatene kan du se her: https://bit.ly/2GGkRCw

Den høye kvaliteten som ble bekreftet av testen gjelder for alle Viking gummistøvler; som er laget for hånd og basert på nærmere 100 år med erfaring.

Jolly kommer i fem fargekombinasjoner, i størrelsene 21-38 og er tilgjengelig i butikken. Du finner de også på vår nettside: www.vikingfootwear.com

For mer informasjon eller spørsmål om Vikings gummistøvler – kontakt:

Country Manager Kjetil Reppen, k.reppen@vikingfootwear.com eller på mobil: 976 984 26

• jolly
  • gummistøver