Veidekke med nye oppdrag for over 200 millioner i Follo

- Tidene er gode for oss i Veidekke i vår del av landet nå. Det gjør at vi også er i gang med å bygge nye kontorer til oss selv i Ås. Og fordi oppdragsmengden øker og noen av våre ansatte skal over i pensjonistenes rekker i løpet av noen år, kommer vi til å rekruttere ca 15 håndverkere og nesten det samme antallet funksjonærer de neste 3-4 årene, sier distriktsleder Heen.

- Folloregionen er et vekstområde, og det nyter vi godt av. Vi har lokalt ansatte og er en lokal entreprenør, selv om vi også er en del av Veidekke-konsernet. Det siste gir oss fleksibilitet og styrke, så selv om det er mye å gjøre om dagen er vi selvfølgelig interessert i å snakke med byggherrer om nye oppdrag, avslutter Heen.

Nye prosjekter i Follo:

• To boligblokker med totalt 56 leiligheter i Oppegård kommune for Hansa Selvaag Kornmoenga AS. Ferdigstilles i april 2013.
  • Ås Kvartal 5, kombinert næring og boligprosjekt for Ås Sentrum AS. Ferdigstilles i november 2012.
  • Grunn og fundamenteringsarbeider og råbygg av betong i nytt næringsbygg for MD Eiendom i Åsveien 11 i Ski. Ferdigstilles i mai 2012.
  • Ski Bygg 2011 er en utvidelse av lager med Ski Bygg Gruppen som byggherre. Ferdigstilles i desember 2011.
  • Munkerudstubben, 12 leiligheter for Munkerud ANS c/o Urbanium AS på Søndre Nordstrand i Oslo. Ferdigstilles i juli 2012.

Bilde: Distriktsleder Per Inge Heen

For mer informasjon kontakt:
Distriktsleder Per-Inge Heen i Veidekke Entreprenør AS, tlf. 90 15 12 91, per-inge.heen@veidekke.no
Kommunikasjonssjef Helge Dieset i Veidekke ASA, tlf 21 05 77 91 / 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no

• veidekke entreprenør
  • per inge heen
  • follo
  • ski
  • bygg
  • oppegård
  • hansa selvaag kornmoenga as
  • ås
  • ås kvartal 5
  • boligbygging
  • md eiendom
  • ski bygg 2011
  • munkerudstubben

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 16,3 milliarder kroner (2010). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus og veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen nær 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.