Emil Paaske (39) ny leder for Veidekke Eiendom AS

Emil Paaske (39) er tilsatt som ny administrerende direktør for Veidekke Eiendom AS. Han overtar etter Arne Giske, som blir konsernsjef i Veidekke. Paaske har vært ansatt i eiendomsvirksomheten siden 2008, og er i dag leder for Veidekke Eiendom Region Oslo. Han tiltrer i stillingen 1. februar.

Emil Paaske er utdannet sivilingeniør fra NTNU og har en MBA fra ESC Grenoble. Han har erfaring som anleggsleder i Veidekke Entreprenør (1999-2002) og som prosjektleder i Selvaag Bygg (2002-2006) og i Heimdal-gruppen (2006-2008).

- Vi er svært godt fornøyd med å ha rekruttert ny leder for eiendomsvirksomheten i Norge fra egne rekker. Utvikling og kompetansebygging av medarbeidere er noe vi prioriterer høyt i Veidekke. Emils bakgrunn, erfaring og personlige egenskaper gjør ham svært godt egnet til lederoppgaven, sier Arne Giske.

Ved årsskiftet hadde Veidekke Eiendom AS 1213 boliger i produksjon, hvorav selskapets andel utgjorde 906 boliger.

- Jeg er setter stor pris på den tillit som er vist meg, og ser frem til å begynne. Vi har en svært kompetent organisasjon og en solid tomtebank. Fokus fremover blir å videreutvikle og bygge på det gode fundamentet vi har i dag, sier Emil Paaske.

Emil Paaske vil rapportere til Arne Giske, som fortsetter som leder av Veidekkes eiendomsvirksomhet i Skandinavia inntil videre.

For mer informasjon kontakt:
Konserndirektør Eiendom Arne Giske, tlf 21 05 77 80 / 905 89 526, arne.giske@veidekke.no
Regionsdirektør Emil Paaske, tlf 21 05 76 60 / 958 19 170, emil.paaske@veidekke.no
Kommunikasjonsdirektør Kai Krüger Henriksen, tlf 21 05 77 04 / 905 19 360, kai.henriksen@veidekke.no

Pressebilde

• eiendom
  • leder
  • veidekke
  • arne giske
  • emil paaske
  • norge

Veidekke er et av Skandinavias største entreprenørselskap med 6.100 ansatte og en omsetning på 18 milliarder kroner (2011). Virksomheten omfatter bygge- og anleggsoppdrag, boligutvikling, asfaltvirksomhet, pukk og grus samt veivedlikehold. Våre verdier er profesjonell, redelig, entusiastisk og grensesprengende. Våre mål for helse, miljø og sikkerhet, HMS, er likestilt med de økonomiske målene. Veidekke kjennetegnes ved en desentralisert organisasjonsmodell med en sterk bedriftskultur og stor grad av medarbeider­involvering. Over halvparten av de ansatte er medeiere og har til sammen 20 % av aksjene i Veidekke. Selskapet er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 aldri gått med underskudd.