​Filer av hardmetall med 30 % høyere avvirking

Filer av hardmetall brukes blant annet til grading, kantbryting, fasing og fjerning av materiale på steder som er vanskelig å komme til, og brukes ofte i samme tanning for både stål og rustfritt. Men for å oppnå et optimalt resultat, har Tyrol utviklet filer av hardmetall som er spesialkonstruert for å passe akkurat det materialet som skal bearbeides.

Steel Cut (Premium ***TC Burrs SC), den perfekte filen av hardmetall for stål, har vi optimalisert vinklene på skjæret for et mer effektivt resultat. Den nye vinklingen gir betydelig høyere avvirking og har dessuten lengre levetid. At slipingen dessuten bryter spon er et ekstra pluss.

Inox Cut (Premium ***TC Burrs IC) er spesialtilpasset rustfritt stål. Den er mye mer aggressiv og har en avvirkinggrad som er opptil 30 % høyere enn andre filer på markedet. til tross for tilpasningen til rustfritt, fungerer den aldeles utmerket til å slipe støpejern, titan, aluminium, nikkel- og kopperlegninger.

Både Steel Cut og Inox Cut passer perfekt til både mindre steder som er vanskelig å komme til og til større flater med krav til raske resultater. Filene leveres fra 6 mm til 13 mm med ulike former på slipehodet, og selges både stykkvis og som sett.

Se vår film om Premium***TC Burrs – og forstå hvorfor vi er med og leder utviklingen av verktøy for blant annet sliping.

For mer informasjon, vennligst kontakt:Göran Nyberg, produktsjef, Tyrolit Norden

E-post: goran.nyberg@tyrolit.com, tlf.: 08 – 540 870 40

• Anleggsindustri

• tyrolit