​Endelig – en kappeskive som det går an å slipe med!

Nå lanserer Tyrolit Cut and Grind, en unik skive som er godkjent for både kapping og sliping. Tykkelsen på 2 mm gjør at den er en fullverdig kappeskive, og det forsenkede senterhullet gjør den stabil nok til å slipe med.

Markedet har lenge hatt behov for en skive som kan brukes både til kapping og sliping.

”Dessverre bruker mange kappeskiver til å slipe bort grader, selv om det ikke er tillatt”, sier Göran Nyberg, nordisk produktsjef hos Tyrolit.

De kappeskivene som finnes på markedet i dag er ikke godkjente for sliping. Selv om det foreligger en sikkerhetsrisiko, blir den altfor ofte ignorert. Skivene er ikke stabile nok til å brukes til sliping, og man risikerer at de blir sprengt i biter akkurat mens man sliper.

Men Tyrolits nye skive Cut and Grind er godkjent for både kapping og sliping i henhold til EU-standard EN12413. Det kommer til å bety en klar effektivisering av arbeidet, samtidig som man ikke går på kompromiss med sikkerheten.

”For å spare tid blir det ofte ikke byttet mellom kappe- og slipeskiver når man er midt oppe i arbeidet. Nå trenger man ikke å tenke på det lenger. Man kapper først, og deretter sliper man til kantene. Og det finnes overhodet ikke noen sikkerhetsrisiko. Dessuten gjør konstruksjonen av den nye skiven at også kappingen blir sikrere”, sier Göran.

Hvis du vil vite mer om Tyrolits Cut and Grind, så ta kontakt med Göran Nyberg hosTyrolit.

Tel.: +46 (0)70 540 87 11

Mail: goran.nyberg@tyrolit.com

• stål
  • sliping