​Terrengsykkels Utflukt til Trysil i 2016

​Terrengsykkels Utflukt til Trysil i 2016

23.-26. juni 2016 er det klart for sommerens Utflukt. Stisykkelarrangementet arrangeres for fjerde året på rad i Trysil. Terrengsykkel i samarbeid med Destinasjon Trysil er arrangør, og de gleder seg til å nå nye høyder!

Utflukt er sykkelarrangementet uten stoppeklokke og startnummer, og fjorårets rekordtall i antall deltakere vitner om at dette er noe folket vil ha.

– Vi er meget godt fornøyde med fjorårets arrangement. 500 er rekord i antall deltakere. Vi merket oss mange nye i fjor, at det er økning i antall jenter og i tillegg er det langt flere som kommer sammen med familien, forteller festivalsjef Anders Kunze i Fri Flyt. Det snakkes om de flotte stiene i Trysil, om Gullia og Trysil Bike Arena. Vi håper dette er en motivasjonsfaktor for flere til å melde seg på. I  2016 forventer vi 650 stisyklister til det 10. Utflukt.

FILM fra Utflukt 2015 ser du her.

Flere nyheter i Trysil Bike Arena

Utflukt er en helg fylt med guidede sykkelturer, teknikk-kurs, stand-up, pølsegrilling og mye mer. Demo av stisykler er også spennende innslag og det vil bli mulig å teste sykler fra blant annet Trek, Canyon, Merida og Cube. I 2015 åpnet Trysil 10 km med nybygd sti til den helgen arrangementet startet. Byggingen av flere kilometer fortsatte utover sommeren og høsten, og når Utflukt 2016 starter den 23. juni vil flere kilometere med nybygd sti å stå klart. En annen nyhet i 2016 er flytsti i Trysilfjellet med link via Knettsetra.

– Stiene som bygges i Trysil Bike Arena er helt rett i forhold til vårt konsept, sier Anders Kunze. Folk som var med på Utflukt i de tre foregående årene vil oppleve nye og uutforskede stiperler. Både de bygde stiene i Gullia, men også naturlige stier i skog og mark som merkes og tilrettelegges. Her kan vi tilby utfordringer både for de drevne stisyklister og for de som akkurat har begynt å hive seg på stisykkeltrenden. Dette er grunnen til at vi liker å holde Utflukt i Trysil, sier festivalsjef Anders Kunze i Fri Flyt

Stieldorado i Trysil

– Vi synes det er utrolig artig at Utflukt legger stisykkelfestivalen til Trysil også i 2016. Det er helt i tråd med den satsingen vi gjør på stisykling, som skal gjøre oss til Skandinavias største stisykkeldestinasjon. I 2016 er det spennende nyheter på gang og det skal bli gøy å vise dette frem for de ivrigste stisyklister fra Norge og Sverige. Det er bra å få tilbakemeldinger underveis i vår utvikling av Trysil Bike Arena og dette er med på å sette oss på kartet som stisykkeldestinasjon, forteller Gudrun Sanaker Lohne, daglig leder i Destinasjon Trysil.

Følg med på utviklingen av Trysil Bike Arena her

Gudrun Sanaker Lohne, turistsjef og daglig leder i Destinasjon Trysil, telefon 48 15 18 22 eller gudrun@trysil.com.

Anders Kunze, festivalsjef i Fri Flyt, telefon 94 23 33 67 eller anders@friflyt.no

Destinasjon Trysil er en medlemsorganisasjon for all reiselivsrelatert virksomhet i Trysil.

Trysil er Norges største skisted og naturens fornøyelsespark. Vi har 773 000 gjestedøgn, 912 000 skidager, over 200 millioner NOK i skipassomsetning, 67 bakker, 31 heiser, over 500 km med langrennsløyper og et stort utvalg av aktiviteter og arrangementer. Over 70 % av de kommersielle gjestedøgnene i Trysil kommer fra utlandet.Trysil reiselivsstrategi 2020 viser retningen for en offensiv satsning på å videreutvikle Trysil som internasjonal destinasjon.