​Mynewsdesks millionutfordring ga svenske Hövding global pressedekning

​Mynewsdesks millionutfordring ga svenske Hövding global pressedekning

Denne våren lanserte Mynewsdesk The 100 Million Reach Challenge, og utfordret seg selv til å nå 100 millioner mennesker med en kampanje for en av sine kunder - uten å vite hvilken kampanje eller kunde det skulle bli. Svenske Hövding ble valgt, og resultatet ble "Give a Beep", en kampanje hvor Londons syklister ved bruk av teknologi markerte trafikkfarlige områder samtidig som en e-post ble sendt for å varsle borgermesteren.

Alt dette skjedde ved å trykke på en digital knapp festet på sykkelstyret, og det hele foregikk i sanntid. Det innebar at de trafikkfarlige områdene ble registrert umiddelbart og markert på et kart på kampanjens hjemmeside. Budskapet nådde 100 millioner mennesker, og over 2200 beeps ble registrert i Londons gater - nå planlegger Hövding å gå globalt med initiativet. For å demonstrere kapasiteten til sin digitale kommunikasjonsplattform lanserte Mynewsdesk The 100 Million Reach Challenge. Blant hundrevis av søkere falt valget på det svenske selskapet Hövding, som produserer airbag-hjelmer for syklister.  Over 2200 risikoutsatte områder for syklister har så langt blitt markert, og kampanjen har i dag nådd målet om 100 millioner i rekkevidde.

• Alle selskaper har en fortelling, men istedenfor å fokusere på hva du gjør, bør du begynne å fokusere på hvorfor du gjør det - slik vil du fange folks oppmerksomhet. Vi hjalp Hövding med å utfordre seg selv til å fortelle en kreativ historie. Ved hjelp av vår PR-plattform nådde vi over 100 millioner mennesker. Kampanjen har vist at rekkevidde ikke er alt, og at det å fortelle en historie på riktig måte er nøkkelen til suksess innen kommunikasjon. Gjennom vårt verktøy har vi bidratt til positiv forandring og nådd flere av verdens hovedsteder som nå ønsker å gjøre det samme initiativet, sier Johathan Bean, Chief Operating Officer i Mynewsdesk.

Siden lanseringen av "Give a Beep", har spørsmål kommet fra alle verdens hjørner, og det har blitt mottatt på en god måte av regjeringer og sykkelorganisasjoner verden over. Dette har resultert i at Hövding nå planlegger å utvikle kampanjen til et globalt initiativ.

• Hövdings ambisjon er å verne om syklisters sikkerhet, både gjennom vår airbag for syklister, men også gjennom kreative initiativ som "Give a Beep". Kraften i Mynewsdesks verktøy gjorde det mulig å nå ut bredt, og The 100 Million Reach Challenge har vært et fantastisk prosjekt. Uten verktøyet hadde dette blitt lokalt prosjekt for London. Nå finnes det global interesse for å ta konseptet videre og bidra til å gjøre flere storbyer trygge for syklister, sier Anna-Katarina Skogh, Marketing Director i Hövding.

For mer informasjon kan du kontakte:
Sofia Juhlin
Head of Global Marketing Communication & Brand
sofia.juhlin@newsdesk.se

Anna-Katarina Skogh
Marketing Director
anna-katarina.skogh@hovding.com

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er nordens ledende plattform for digital PR. Over 5000 virksomheter som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom hos Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

Om Hövding
Hövdings airbaghjelm for syklister har blitt lansert internasjonalt og er nå tilgjengelig i 15 markeder i Europa og Japan. Hövdings airbaghjelmer blir solgt i mer enn 600 butikker og på www.hovding.com. Selskapet har 22 ansatte i Malmö, og ble notert på Nasdaq First North den 16. juni 2015.

For mer informasjon om Mynewsdesk, følg oss på:

Slideshare
Nyhetsrom

______________________________________________________________________

Del dine nyheter med Mynewsdesk

Mynewsdesk er Nordens ledende digitale PR-plattform. Over 5000 virksomheter som Oslo Lufthavn, TV2, Telenor og Kulturetaten bruker nyhetsrom hos Mynewsdesk for å publisere og distribuere sine nyheter, øke sin synlighet, samt knytte relasjoner med sine interessenter.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no