Aldri mer feil foundationnyanse med KICKS Colour ID!

Aldri mer feil foundationnyanse med KICKS Colour ID!

En stor andel Norske kvinner (48%)* bruker daglig foundation, BB creme eller fargede dagkremer – men å finne riktig nyanse kan være litt av en utfordring. Nå lanserer KICKS høstens store nyhet – KICKS Colour ID, verkøtyet som enkelt og raskt identifiserer din personlige foundationnyanse!

KICKS Colour ID er basert på en revolusjonerende teknikk som kan måle hudens nøyaktige fargetone for deretter å matche den med den perfekte foundationnyansen. Feil foundationnyanse er et veldig vanlig problem og hele 49%* av alle kvinner anser at det som skulle kunne forenklet deres valg av foundation hadde vært å fått vite sin nøyaktige hudtone og hvilke produkter som da har helt riktig nyanse for dem.september.

- Vi ser virkelig frem til å være først med å tilby våre kunder den unike servicen som KICKS Colour ID innebærer. I løpet av noen sekunder måler skjønnhetsekspertene i butikk din hudtone og kan deretter enkelt matche den mot de over 1.600 foundations vi har i sortimentet for virkelig å finne ditt perfekte valg, sier Zrinka Wergeland, Markedssjef hos KICKS.

Den personlige fargekoden med KICKS Colour ID kan selvsagt også brukes på kicks.no. Der kan du enkelt sortere frem alle produkter som passer nettopp for deg. Har du dessuten lagret fargekoden på ”Mine Sider” er alltid riktig nyanse forvalgt for deg når du surfer rundt på kicks.no.

- For oss er det essensielt at alle våre kanaler virker sammen. Det innebærer også at når man har fått sin personlige fargekode i butikk så kan man nå finne sin perfekte nyanse også fra merkevarer som bare finnes i et fåtall butikker og på kicks.no, slik som MAC, Bobbi Brown og Giorgio Armani Beauty, sier Zrinka Wergeland.

Sammen med lanseringen av KICKS Colour ID introduserer KICKS en garanti – KICKS Colour Guarantee. Det innebærer at KICKS garanterer at en foundation med samme fargekode som din hud matcher perfekt. Skulle du ikke være fornøyd med din matching er du velkommen tilbake innen 14 dager for å bytte din foundation.

KICKS Colour ID lanseres eksklusivt i alle KICKS butikker i Norge og Sverige 4. september.

* KICKS Beauty Report er en Nordisk skjønnhetsundersøkelse som KICKS regelmessig gjør for å ta temperaturen på det nordiske skjønnhetsmarkedet og for å kartlegge de nordiske kundenes adferd, holdninger, prioriteringer og hvordan de generellt forholder seg til skjønnhet. Undersøkelsengjennomføres i samarbeid med NORM og basen er kvinner 20-60 år som har kjøpt en eller annen form for et skjønnhetsprodukt de siste tre månedene. Tallene er hentet fra den siste versjonen av KICKS Beauty Report 2014. Et utdrag fra KICKS Beauty Report finnes tilgjengelig for pressen her på MyNewsDesk.

For mer informasjon eller spørsmål kontakt

Zrinka Wergeland Markedssjef KICKS Norge:
zrinka.wergeland@kicks.no

KICKS er den ledende skjønnhetskjeden i Norden, og består av totalt 227 butikker: 143 i Sverige, 16 i Finland og 68 i Norge. Med attraktive merkevarer innen duft, makeup, hudpleie og hårpleie, samt velutdannede skjønnhetseksperter i butikkene, tilbyr KICKS et moderne og internasjonalt konsept. KICKS Norge AS er en del av Axstores.