Tiedote -

Suomalainen Yoogaia vie hyvinvointia koko maailman ulottuville 3 miljoonan dollarin rahoituksen turvin

Nettijoogastudio Yoogaia on saanut 3 miljoonan dollarin siemenrahoituksen Nokia Growth Partnersilta, Inventurelta, SanomaVenturesilta ja Point Nine Capitalilta. Uusi rahoitus auttaa Yoogaiaa jatkamaan kansainvälistä laajentumistaan, rekrytoimaan huippuosaamista ja parantamaan asiakaskokemusta mobiililaitteissa.

Vuonna 2013 perustettu Yoogaia on kasvanut nopeasti ja tavoittaa jo 50 000 käyttäjää yli 50 maassa. Yoogaia on avannut aikaisemmin studionsa Helsingissä, Lontoossa ja Hong Kongissa. Syyskuussa Yoogaia alkaa tarjota joogatunteja saksaksi.

“Yoogaian innovatiivinen, reaaliaikainen mobiiliratkaisu auttaa kuluttajia elämään terveellisemmin ja vastaa suureen kansainväliseen kysyntään. Mikko Petäjä tiimeineen on nopeasti saanut aikaan laajan ja kasvavan käyttäjäkunnan digitaalisen terveyden palveluille, jotka ovat yksi Nokia Growth Partnersin investointien painopistealueista”, sanoo osakas Bo Ilsoe Nokia Growth Partnersilta.

”Yoogaian lähestymistapa on todella ainutlaatuinen. Se on ainoa nettipalvelu, jossa voi olla vuorovaikutuksessa joogaopettajan kanssa. Yoogaialla on paljon yhteistyömahdollisuuksia Sanoman lifestyle-brändien kanssa Suomessa ja muissa Sanoman toimintamaissa”, SanomaVenturesin Investment Manager Jussi Kallasvuo sanoo.

"Yoogaia on luonut hienon tuotteen, joka todella erottuu edukseen kuntoilumarkkinoilla. Luvut osoittavat, että käyttäjät ovat olleet todella tyytyväisiä palveluun. Olemme vaikuttuneita siitä, mitä tiimi on saanut aikaan ja olemme innoissamme saadessamme olla mukana edistämässä palvelun laajentumista”, sanoo Nicolas Wittenborn Point Nine Capitalista.

Sen lisäksi, että käyttäjä voi kuntoilla missä tahansa, Yoogaia haluaa tarjota asiakkailleen parasta palvelua.

”Asiakaskuntamme on erittäin uskollinen. Asiakkaat osallistuvat tunneillemme keskimäärin useita kertoja viikossa. Käyttäjämme myös arvostavat sitä, että he voivat osallistua joogatunneille omalla kielellään. Tämä sijoitus auttaa meitä tuomaan arjen hyvinvointia kaikkien ulottuville, ajasta ja paikasta riippumatta”, sanoo Yoogaian toimitusjohtaja Mikko Petäjä.

Lisätietoja:

Mikko Petäjä, Yoogaia, p. +44 7444 939 149, mikko.petaja@yoogaia.com

Silja Kaurala, +358505710637, silja.kaurala@nokiagrowthpartners.com

Ekaterina Gianelli, Inventure, p. 044 317 3470, ekaterina@inventure.fi

Jussi Kallasvuo, SanomaVentures, p. 040 503 8667, jussi.kallasvuo@sanoma.fi

• Talous, rahoitus

• startup
  • talous
  • investointi
  • rahoituskierros
  • venturecapitalist
  • jooga