Visa tuo Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelmansa Eurooppaan

Yhtiö järjestää Mobile World Congressin aikana kilpailun, jossa se haastaa viisi startup-yritystä tuomaan maksamisen esineiden internetiin

Barcelona, Espanja – 28. helmikuuta 2017 – Visa on lanseerannut Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelmansa Euroopassa. Ohjelman tavoitteena on edesauttaa ja rohkaista uusien maksualan innovaatioiden syntymistä maksamisen digitalisoituessa. Innovaatio-ohjelman osallistujat kilpailevat mahdollisuudesta voittaa jopa 50 000 euroa ideansa kehittämiseen joko Visan ohjelman kautta tai yhteistyössä Visan asiakkaiden eli rahoituslaitosten kanssa. Lisäksi osallistuvilla yrityksillä on mahdollisuus hyödyntää Visan API:tä, mentoreita sekä teknologia-asiantuntijoita. Uuden innovaatio-ohjelman Euroopan-julkistuksen lisäksi Visa jatkaa tänä vuonna samaa Everywhere Initiative -ohjelmaa myös Pohjois- ja Latinalaisessa Amerikassa sekä Aasiassa.

“Nopeasti muuttuvalla alalla Visan Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelma auttaa meitä löytämään uusia ideoita liiketoiminnallisten haasteiden ratkaisemiseksi, tukemaan tuotekehitystämme sekä asiakkaitamme, ja muovaamaan innovaatiokulttuuriamme”, kertoo Shiv Singh, Visa Inc.:n Innovation and Strategic Partnerships -osaston Senior Vice President. “Aina laajentaessamme innovaatio-ohjelmaamme uudelle alueelle, pyrimme tavoittamaan lahjakkaat yrittäjät, joilla on loistavia ideoita maksualan kehittämiseksi. Toivomme siten näkevämme erinomaisia tuloksia tulevina kuukausina myös Euroopan markkinalla”, Singh jatkaa.

Maaliskuusta 2017 alkaen Visa kutsuu sopivat eurooppalaiset osallistujat ratkaisemaan yhden seuraavista kolmesta liiketoimintahaasteesta:

• Yhteisöllistämishaaste: Miten digitaalisten maksuteknologioiden avulla voidaan luoda tuotteita, jotka rikastavat paikallisia yhteisöjä sekä lisäävät yhteisöllisyyttä?

• Alueellisen, kaupunkien välisen matkailun haaste: Miten mobiiliteknologiat sekä yhdistetyt laitteet voivat muuttaa matkustamiskokemusta kaupunkien välillä?

• Kansainvälisen matkailun haaste: Miten kansainvälisestä matkustamisesta voidaan tehdä saumattomampi kokemus Visan API:in perustuvien uusien tuotteiden ja palveluiden avulla?

Lisätietoa kilpailusta täällä.

Mobile World Congressissa järjestettävästä live-kilpailusta

Visan ensimmäistä kertaa Euroopassa järjestämän Everywhere Initiative:n live-kilpailu järjestettiin Mobile World Congressissä eilen 27. helmikuuta. Kilpailuun osallistuu viisi teknologia-startupia, jotka kilpailevat 25 000 euron rahapalkinnosta. Osallistuvat startup-yritykset ovat:

• Biowatch: Kello, joka NFC-maksut ja niiden todentamisen hyödyntämällä käyttäjänsä verisuonten uniikkeja kuvioita sekä Bluetooth-yhteyttä. Biowatch on sveitsiläinen yritys.
  • Maintool: Ranskalainen Maintool kehittää älyrannekkeita, joiden avulla käyttäjä voi seurata hyvinvointiaan. Rannekkeet voidaan kiinnittää mihin tahansa kelloon.
  • Evopark: Yritys auttaa autoilijaa löytämään vapaan parkkipaikan parkkihallista kuukausimaksua vastaan. Evopark sijaitsee Saksassa.
  • Wia: Irlantilainen Wia tarjoaa pilvipohjaisen alustan esineiden internet -ratkaisuille. Alustassa on skaalattavat back-end-palvelut, kuten serverin hallinta sekä datan kopiointi ja säilytys.
  • Kwik: Kwikin wifi-pohjaisen painikkeen avulla kuluttajat voivat tilata tuotteita ja palveluja vähittäiskauppiailta sekä muilta palveluntarjoajilta. Kwik on israelilainen yritys.

Kilpailun tuomareina toimivat Alejandro Agag, Formula E Operationsin toimitusjohtaja; Jean-Claude Deturche, Gemalton Senior Vice President; Mark Antipof, Visan Client engagement -yksikön johtaja; Sam Shrauger, Visan Digital Solutions -osaston Senior Vice President; sekä Shiv Singh, Visan Innovation and Strategic Partnerships -osaston Senior Vice President.

• Visan Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelmasta:

Visan Everywhere Initiative on innovaatio-ohjelma, joka on suunniteltu rohkaisemaan startup-yrityksiä luomaan uusia innovaatioita maksualalle maksamisen digitalisoituessa. Ohjelma lanseerattiin ensimmäisenä Yhdysvalloissa vuonna 2015, ja tähän mennessä lähes 1000 startup-yritystä on saanut sen kautta yhteensä 1.7 miljardia dollaria rahoitusta. Ohjelmassa on valittu yhteensä 60 finalistia sekä 14 voittajayritystä.

Yhteystiedot:

Sarah Hamblen
    shamblen@visa.com

Vesa Tukonen
    tukonenv@visa.com

Visa yhtiönä
    Visa Inc. (NYSE: V) on globaali maksuteknologiayhtiö, joka yhdistää kuluttajat, yritykset, rahalaitokset sekä julkishallinnon toimijat yli 200 maassa ja alueella välittääkseen nopeita, turvallisia ja luotettavia elektronisia maksutapahtumia. Ylläpidämme yhtä maailman kehittyneimmistä prosessointitietoverkoista – VisaNetiä – joka pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa, suojaa kuluttajia maksukortin väärinkäytöltä sekä takaa varmat maksut kauppiaille. Visa ei ole pankki eikä myönnä maksukortteja, nosta luottorajoja tai määritä kursseja ja maksuja kuluttajille. Visan innovaatioiden avulla yhtiön rahalaitosasiakkaat voivat tarjota asiakkailleen enemmän valinnanvaraa, kuten debit- ja prepaid-maksuvaihtoehdot sekä luottokorttimaksut. Lisätietoa osoitteesta https://usa.visa.com/ sekä @VisaNews.