Tikkurila lahjoittaa sisämaalit uuteen Lastensairaalaan

Tikkurila Oyj tukee Uusi Lastensairaala 2017 -hanketta lahjoittamalla sairaalaan sisämaalit. Lahjoituksen julkistaminen tapahtuu lauantaina 14.12.2013 Hartwall Areenalla Jari Sillanpään Liekeissä-kiertueen päätöskonsertissa.

"Yhtiömme täytti 150 vuotta vuonna 2012. Juhlavuoden kunniaksi lanseerasimme sosiaalisen vastuun ohjelman Kestävää kauneutta, jonka kautta olemme auttaneet useita kohteita toimintamaissamme. Lastensairaala on jokaista suomalaista koskettava talkoohanke, jossa sosiaalinen vastuu ilmenee hienolla tavalla", sanoo Tikkurila Oyj:n toimitusjohtaja Erkki Järvinen.

Tikkurila haluaa edistää lasten, nuorten, aikuisten ja vanhusten hyvinvointia osallistumalla aktiivisesti projekteihin, joissa maalilla ja väreillä luodaan iloa, viihtyisyyttä ja kestävää kauneutta erilaisiin tiloihin ja ympäristöihin. Sairaaloissa maaleilla voidaan saada aikaan tiukimmatkin kestävyys- ja hygienia-vaatimukset täyttäviä pintoja, ja oikein valituilla väreillä voidaan edistää kaikenikäisten ihmisten hyvin-vointia ja toipumista. Tikkurila-konsernin maaleja käytetään myös Tukholmaan rakennettavassa Nya Karolinska Solna -sairaalassa, joka valmistuu samana vuonna kuin Uusi Lastensairaala eli vuonna 2017.

”Olemme erittäin kiitollisia Tikkurilan merkittävästä lahjoituksesta Uuden lastensairaalan hyväksi. On hienoa, että perinteinen suomalainen teollisuusyhtiö on mukana talkoissa. Lastensairaalan suunnittelu lähtee lapsen kokemuksesta, ja väreillä voimme vaikuttaa siihen miltä sairaala tuntuu ja näyttää lapsesta”, iloitsee Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen puheenjohtaja Anne Berner.

Tikkurila Oyj

• maalaus
  • rakentamisen suurhankkeet
  • rakentaminen

Tikkurila on jo 150 vuoden ajan tarjonnut kuluttajille ja ammattilaisille helppokäyttöisiä ja kestäviä ratkaisuja pintojen suojaamiseen ja kaunistamiseen. Tikkurila haluaa olla johtava maaliyhtiö Pohjoismaissa sekä Venäjällä ja muissa valituissa Itä-Euroopan maissa. - Väriä elämääsi Tikkurilasta.