If laajensi matkavakuutuksia yllättävissä tilanteissa auttavalla kriisiturvalla

If laajensi henkilöasiakkaiden matkavakuutuksiaan uudella kriisiturvalla, joka turvaa matkan peruuntumisen tai keskeytymisen matkakohteen yllättävän tilanteen vuoksi sekä korvaa tarvittaessa psykoterapiaa tapahtumasta toipumiseen. Kriisiturva sisältyy kaikkiin Ifin matkustajavakuutuksiin ilman lisämaksua.

Suomalaisten vapaa-ajan matkojen määrä ulkomaille on kasvanut viime vuosina tasaisesti. Samaan aikaan moni on kuitenkin huolestunut turvallisuudesta ja etenkin kasvaneesta terrorismin uhasta. If toi nyt kaikkiin henkilöasiakkaiden matkavakuutuksiinsa uudenlaisen kriisiturvan, joka korvaa matkan peruuntumisen ja keskeytymisen, kun syynä on matkakohteen luonnonkatastrofi, epidemia, äkillinen aseellinen selkkaus tai terrorismi.

– Suomalaiset ovat selkeästi edelleen hyvin halukkaita matkustamaan, mutta asiakastutkimuksemme mukaan monia huolestuttaa heikentynyt turvallisuustilanne. Erityisesti mietityttää mahdollisuus peruuttaa matka, jos matkakohteessa sattuu levottomuuksia. Omatoimimatkojen lisäännyttyä vakuutusyhtiö on nykyään yhä useammin matkatoimiston roolissa matkailijan ensisijaisena auttajana, kertoo Ifin henkilövakuutusjohtaja Tero Hoikkala.

Ifin uusi kriisiturva korvaa matkan peruuntumisen lisäksi ylimääräisiä matkakuluja, kuten uuden lennon pois matkakohteesta tai matkan keskeytymisen vuoksi käyttämättä jääneitä hotelliöitä.

Vakuutus tarjoaa tukea myös matkalla sattuneesta järkyttävästä tapahtumasta toipumiseen.

– Haluamme auttaa asiakasta toipumaan ja korvaamme tarvittaessa lääkärin määräämää psykoterapiaa myös liikenneonnettomuuksien ja väkivaltarikosten yhteydessä, Hoikkala kertoo.

Matkustajan kriisiturva sisältyy Ifin matkavakuutukseen riippumatta siitä, ottaako jatkuvan matkavakuutuksen vai määräaikaisen matkavakuutuksen vain yhtä matkaa varten. Lisämaksuton kriisiturva on automaattisesti lisätty Ifissä voimassaoleviin matkustajavakuutuksiin, eli asiakkaan ei tarvitse tehdä mitään saadakseen sen omaan vakuutukseensa. Ifin matkavakuutus kattaa mukana matkustavat alle 20-vuotiaat lapset ja lapsenlapset.

Tero Hoikkala, If, johtaja, henkilövakuutukset, p. 010 514 1499, tero.hoikkala@if.fi
Outi Kärkkäinen, If, viestintäpäällikkö, p. 010 514 1962, outi.karkkainen@if.fi

Matkailijan muistilista