Facebook at Workistä Gigantin intranet

Gigantti on maailmanlaajuisesti yksi ensimmäisistä yrityksistä, joka on ottanut Facebookin yrityksille kehittämän Facebook at Work -intranetjärjestelmän käyttöön sisäisessä viestinnässään. Sosiaalinen intranet tuo sosiaalisen median nopeuden ja vaivattomuuden perinteisesti kankeaan sisäiseen viestintään.

Gigantti on ottanut Facebook at Workin käyttöön koko henkilökunnan uutena intranet-järjestelmänä. Facebook at Work on Facebookin yrityksille kehittämä sisäisen viestinnän järjestelmä eli sosiaalinen intranet.

- Suuri osa järjestelmän toiminnoista on tuttuja perinteisestä Facebookista. Tämä on uusi tapa viestiä sisäisesti, sillä kaikilla on mahdollisuus osallistua helposti keskusteluun, tykätä ja kommentoida. Facebook at Work on meille kuin tiedon moottoritie, sen kautta tiedon jakaminen on aivan toisissa sfääreissä kuin mitä perinteiset intranet-järjestelmät ovat pystyneet tarjoamaan, kertoo järjestelmän käyttöönotosta Gigantissa vastaava viestintäpäällikkö Anniina Korpela.

Facebook at Work on erillinen järjestelmä Facebook.com-kanavasta.

- Työntekijällä ei tarvitse olla tavallista Facebook-profiilia, eikä työntekijän yksityistä Facebook-tiliä tarvitse yhdistää tähän järjestelmään, Korpela kertoo.

Tuoteosaamisen kehittäminen, katkeamaton tiedonkulku sekä viestintä, johon koko ketjun yli 1000-henkinen henkilöstö voi osallistua, ovat syitä intranet-järjestelmän uudistamiseen.

- Facebook at Work on meille tehokas työkalu, jolla myyjämme voivat kehittyä entistäkin paremmiksi asiakaspalvelijoiksi. Myymämme tuotteet kehittyvät todella nopeasti ja tämä vaatii työntekijöiltämme jatkuvaa osaamisen päivittämistä. Facebook at Work auttaa meitä jakamaan tietoa nopeasti, tehostamaan sen kulkua ja takaamaan myyjiemme asiantuntemuksen, Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen kuvaa.

Rytkösen mukaan Facebookin yritysversio sopii Gigantin kokoiselle yritykselle, sillä henkilökuntaa on ympäri Suomen ja tiedon on tavoitettava kaikki paikkakunnasta riippumatta.

- Tärkein tehtävämme on auttaa asiakasta löytämään oikeat ratkaisut ja auttaa tuotteiden käytössä. Haluamme kehittyä tässä työssä ja tarvitsimme siihen modernin sisäisen viestinnän työkalun. Yli 1 000 hengen yrityksessä tiedon katkeamaton kulku ei ole itsestäänselvyys, vaan se vaatii työtä ja maailman parhaat työkalut, Rytkönen summaa.

Facebook at Work on uusi tapa viestiä

• Facebook at Work on erillinen järjestelmä tavallisesta Facebookista.
  • Suuri osa järjestelmän toiminnoista on tuttuja perinteisestä Facebookista. Kaikilla on Facebook at Workissä omat profiilinsa. Järjestelmä eroaa Facebook.com:sta kuitenkin muun muassa siinä, ettei Facebook at Workissä pyydetä ihmisiä kavereiksi, vaan haluamiensa henkilöiden julkaisut saa uutisvirtaansa seuraamalla valittuja henkilöitä.
  • Facebook at Workissä viestintä tapahtuu työtiimeihin perustuvissa ryhmissä. Uutisvirta koostuu ryhmiin julkaistuista sisällöistä.
  • Facebook at Work toimii niin selainversiossa kuin mobiilisovelluksenakin.
  • Facebookin yritysten sisäiseen viestintään keskittyvän järjestelmän pilottihankkeeseen haki mukaan yli 100 000 yritystä ympäri maailman. Gigantti on yksi ensimmäisistä järjestelmän käyttöön ottaneista yrityksistä.

Gigantti kertoo mielellään kokemuksistaan Facebook at Work -järjestelmän käytöstä.

Lisätiedot: Anniina Korpela, viestintäpäällikkö, Gigantti. Puh. +358407422498. Email: anniina.korpela@gigantti.fi

• Työelämä

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on 38 myymälää ympäri Suomea aina Tammisaaresta Rovaniemelle. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 000 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa.

Tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme edullisimmat hinnat ja asiantuntevaa palvelua kautta maan. Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin, Dixons Carphone plc:n, omistukseen.