Pekka Pohjola nopeasti kasvavan Avauksen talousjohtajaksi

Pekka Pohjola aloittaa Avaus Marketing Innovationsin uutena talousjohtajana. Pohjolan päähaasteeksi tulee Avauksen kansainvälistyminen. Pohjola on aikaisemmin toiminut lähes kymmenen vuotta taloushallinnon tehtävissä KONE-konsernissa. Pohjola näkee talousjohtajan roolin vajaan sadan hengen Avauksessa laajana ja haastavana. Hän näkee Avauksessa mahdollisuuden “rakentaa ja oppia roppakaupalla uutta”.

Avaukselle Pohjolan houkuttelivat erityisesti yrityksen vahva kasvuhakuinen kulttuuri ja uuden tekeminen. Pohjolan mielestä Avauksessa markkinoinnin data- ja teknologiaratkaisut ovat yhdistetty luovaan tekemiseen tavalla, joka on ainutlaatuista Pohjoismaissa.

- Avauksen viime aikojen menestys globaalien asiakkaiden kanssa kertoo mielestäni yrityksen kilpailukyvystä. Luulen että minusta on hyötyä kansainvälistymisessä, kertoo Pohjola.

Pekka Pohjolan aloittaa Avauksessa 1.3.2016.

Lisätietoja:

COO
Avaus
tuomo.rasanen@avaus.fi

Pekka Pohjola
Group CFO
Avaus

• nimitykset

Avaus Marketing Innovations on digitaalisen markkinoinnin ja markkinoititeknologian pohjoismainen erikoisasiantuntia. Avaus auttaa asiakkaitaan parantamaan tulostaan yhdistämällä sisältöjä, analytiikkaa, teknologiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia. Tärkeimmät teknologiakumppanit ovat Adobe, Salesforce och Marketo. Avauksella on 150 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa. Ennustettu liikevaihto vuodelle 2016 on 13 miljoonaa euroa.