AbbVie paransi sijoitustaan Great Place to Work –tutkimuksessa

AbbVie Oy on palkittu Great Place to Work -tutkimuksessa Suomen 9. parhaana työpaikkana keskisuurten yritysten sarjassa. AbbVie Oy on sijoittunut tutkimuksessa omassa sarjassaan jo kolme kertaa 20 parhaimman yrityksen joukkoon. Vuonna 2016 AbbVie oli sijalla 19 ja vuonna 2015 sijalla 13. Edellisvuoden sijoitukseen verrattuna AbbVien sijoitus nousi 10 sijan verran.

”Työntekijämme sekä heidän osaamisensa ja sitoutumisensa tekevät AbbViestä yhden Suomen parhaista työpaikoista. Työntekijämme suhtautuvat intohimoisesti ja kunnianhimoisesti työhönsä sekä sairastavien ihmisten terveyden ja elämänlaadun parantamiseen”, sanoo AbbVien henkilöstöjohtaja Reeta Heino.

Välittävä asiantuntijaorganisaatio

Organisaationa AbbVie on vahva asiantuntijaorganisaatio. Yrityksessä työskentelee erilaisilla koulutustaustoilla asiantuntijoita muun muassa kaupallisissa, tieteellisissä ja hallinnollisissa tehtävissä. 1/9 AbbVien Suomen työntekijöistä on suorittanut tohtorin tutkinnon.

”Menestyksemme perustuu työntekijöidemme osaamiseen ja heidän jatkuvaan haluunsa kehittyä. Henkilökohtainen kehittyminen ja uuden oppiminen johtavat puolestaan uusiin innovaatioihin. Siksi olemme esimerkiksi päättäneet käyttää kiky-sopimuksen myötä tulleet 24 lisätyötuntia kehittämisen, innovaation ja hyvinvoinnin teemoihin”, Heino kertoo.

Osaamisen ja kehittymisen lisäksi AbbViellä arvostetaan kollegoista välittämistä ja yhdessä tekemistä.

”Työntekijämme ovat sitoutuneita hyvän yhteishengen luomiseen ja toistensa auttamiseen. Meille on tärkeää työskennellä yhtenä tiiminä yli organisaatiorajojen. Kutsumme tätä All for One AbbVie -hengeksi ”, Heino kuvailee.

Great Place to Work Finland on jo 15 vuoden ajan tutkinut ja listannut Suomen parhaita työpaikkoja. Nyt julkaistussa tutkimuksessa oli mukana 151 organisaatiota, joissa työskentelee yhteensä noin 49 000 työntekijää. Tutkimuksen pisteytyksestä 2/3 koostuu työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytäntöjen asiantuntija-arviosta.

Reeta Heino
Henkilöstöjohtaja, AbbVie Oy
reeta.heino@abbvie.com

Anna Kojo
Viestintäpäällikkö, AbbVie Oy
Puh. +358 50 308 56 16
anna.kojo@abbvie.com

• Kunniamerkit, kunnianosoitukset

• great place to work
  • gptw

Tietoja AbbViestä

AbbVie on maailmanlaajuinen, tutkimuslähtöinen biolääkealan yhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna
2013 eriydyttyään Abbottista. Yhtiön päämäärä on kehittää ja markkinoida kehittyneitä hoitoja hankaliin ja vakaviin sairauksiin asiantuntemuksensa, sitoutuneen henkilöstönsä ja innovaatiokykynsä avulla.
Maailmanlaajuisesti AbbVie työllistää noin 28 000 henkeä ja sen lääkkeitä on saatavilla yli 170 maassa. AbbViellä on Suomessa noin 80 työntekijää ja sen toimisto sijaitsee Espoossa. Lisätietoa AbbViestä saat osoitteesta www.abbvie.fi ja www.abbvie.com