Lasse Spang Olsen vil tæmme løven - sidder bag rattet af Peugeot Spider til årets Grand Prix på Jyllands Ringen

Når dette års brag af et Grand Prix flagres i gang på Jyllands Ringen den 27. august, sidder den kendte stuntman, Lasse Spang Olsen, bag rattet af den ene af de 14 Peugeot Spider, der deltager i løbet.
”Det er en drengedrøm ud over alle  grænser”, fortæller Lasse Spang Olsen, der på trods af sit spændingsfyldte arbejde aldrig før har deltaget i et race.

Lasse Spang Olsen har gennem sit arbejde haft adgang til rigtig mange sjove biler, men han har aldrig haft foden inden for race. ”Jeg er stuntkører og er vant til at smadre biler – ikke at køre stærkt”.

Han har arbejdet tæt sammen med folk, som kører rally og race og har stor respekt for deres kompetencer. ”I vores kommende film bruger vi faktisk rigtige racerkørere, netop fordi de mestrer fart”.

Nu har Lasse Spang Olsen taget udfordringen op og deltager i Spider Cup til årets Grand Prix den 27. og 28. august, hvor han skal forsøge at tøjle den ustyrlige Peugeot Spider.

”Som at sidde på en araberhest”

Peugeot Spider giver en ægte raceroplevelse. Den er på mange måder bygget op efter de samme grundlæggende principper som en Le Mans-racer, og kaster man et blik på Spider´en, hersker der ingen tvivl om, at der er tale om en racerbil. Motoren er en 1,6 liters turboladet THP motor med 220 hk, som er blevet tilpasset, så den egner sig til racerbrug. Den har en acceleration 0-100 km/t på 6 sek., og dens tophastighed er 250 km/t.

Efter at have prøvet kræfter med Peugeot Spider nogle omgange på Sturup Raceway var Lasse Spang Olsen imponeret: ”Spider´en er vildt skræmmende. Det er som at sidde på en araberhest – den er vildt smuk, men lige så snart man sætter sig i sadlen, tænker man: Oh, nej!”.
”Især accelerationen har imponeret mig”
, fortæller Lasse Spang Olsen og fortsætter: ”Det er som at sidde på en hest og have mistet tøjlerne – man kan ligeså godt nyde turen.”

Om Lasse Spang Olsen mister tøjlerne, vil vise sig til Grand Prix´et, hvor den garvede stuntman skal forsøge at tæmme løven og give konkurrenterne baghjul.

Yderligere kontakt:

PR-/informationschef Hanne Langsig Sørensen