Sådan satte Mynewsdesks millionudfordring Høvding på verdenskortet

Sådan satte Mynewsdesks millionudfordring Høvding på verdenskortet

Her i foråret lancerede Mynewsdesk 100 Million Reach Challenge og udfordrede sig selv til at nå 100 millioner mennesker med en kampagne for en af sine kunder - uden at vide hvilken kunde eller kampagne, det ville blive.

Den svenske virksomhed Høvding vandt konkurrencen, og resultatet blev Give a Beep, kampagnen hvor Londons cyklister blev opfordret til at markere trafikfarlige områder og maile borgmesteren i realtid. Budskabet nåede målet: 100 millioner mennesker - og flere til - og mere end 2,200 beeps blev registreret på Londons gader. Nu planlægger Høvding at udbrede initiativet globalt.

For at vise kapaciteten af sin digitale kommunikationsplatform lancerede Mynewsdesk 100 Million Reach Challenge. Blandt de hundredevis af ansøgere blev det som sagt den lille svenske virksomhed Høvding, der vandt. Målet var nu at udbrede kendskabet til Høvdings opfindelse: airbags til cyklister, og i begyndelsen af juni blev initiativet Give a Beep lanceret – hvor Londons cyklister via en digital knap sat fast på cykel eller tøj kunne markere farlige områder for cyklister. Ved et tryk på knappen sendte de samtidig en email til Londons borgmester for at opfordre til at gøre cyklisters færd gennem byen mere tryg. Mere end 2,200 gange trykkede en cyklist på knappen, og omtale i medier over hele verden gjorde, at kampagnen nåede målet på 100 millioner i rækkevidde.

“Alle brands har en fortælling, og i stedet for at fokusere på hvad du gør, så fortæl i stedet hvorfor du gør det - så får du menneskers opmærkshed. Vi hjalp Høvding med at udfordre sig selv og fortælle en kreativ historie, og ved hjælp af Mynewsdesk’s platform nåede vi mere end 100 millioner mennesker over hele verden. Kampagnen har vist, at rækkevidde ikke er alt; at fortælle historie på den rette måde er selve nøglen til fremgangsrig kommunikation,” siger Jonathan Bean, Chief Operating Officer på Mynewsdesk.

Han tilføjer:
“Med vores værktøj har vi bidraget til positiv forandring og nået ud til flere af verdens hovedstæder og storbyer, som vil indføre samme initiativ for at forbedre cyklisters sikkerhed.”

Siden starten på Give a Beep har spørgsmål og forespørgsler fra hele verden væltet ind, og den positive modtagelse fra regeringer og cykelorganisationer rundt om i verden gør, at Høvding nu planlægger at udvikle Give a Beep globalt.

“Høvdings ambition er at værne om cyklisters sikkerhed, både gennem vores airbag for cyklister, men også gennem kreative tiltag som Give a Beep. Styrken i Mynewsdesks værktøj gjorde det muligt at nå bredt ud, og 100 Million Reach Challenge har været et fantastisk projekt – uden det havde det været et isoleret London-projekt. Nu er der en global interesse for at gøre flere storbyer mere sikre for cyklister,” siger Anna-Katarina Skogh, Marketing Director på Høvding.

For mere information kontakt venligst:

Katrine Barslev
Marketing Manager Danmark
katrine.barslev@mynewsdesk.com

Anna-Katarina Skogh
Marketing Director Høvding
anna-katarina.skogh@hovding.com
+46 (0)76-046 44 32

Om Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens førende platform for digital PR. Mere end 5 000 brands som Google, Viasat, Telia og Arla Foods bruger sine newsrooms hos Mynewsdesk til at publicere og distribuere nyheder, øge sin synlighed samt skabe relationer med sit marked og de vigtigste journalister.

Om Høvding
Høvdings airbaghjelm for cyklister blev udviklet i Sverige og er de seneste tre år blevet lanceret internationalt. De findes i dag på 15 markeder i Europa samt i Japan. Høvding sælges i mere end 600 butikker og på hovding.com. Virksomheden har ca 22 ansatte i Malmø. Høvding blev noteret på Nasdaq First North den 16 juni 2015.

Mynewsdesk
Mynewsdesk er Nordens førende digitale PR-platform. Med Mynewsdesk kan virksomheder og organisationer publicere pressemeddelelser, billeder, videoer og andet materiale til journalister, bloggere og øvrige interessenter. Alt materiale samles i et søgemaskineoptimeret newsroom, hvor brugerne kan trække statistik på alle publiceringer og måle deres ROI.

Følg også Mynewsdesk her:

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk